آموزش

آموزش تنظیم انواع ساعت

تنظیم ساعت مچی دیجیتالی، عقربه ای، آنالوگ و لمسی با یکدیگر کاملا فرق دارند. برای اینکه از آسیب رسیدن به ساعت خود خودداری کنید، حتما باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

استفاده از ساعت به‌عنوان یک اکسسوری جذاب، همواره مورد توجه همه بوده است. ساعت مچی انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از: ساعت مچی دیجیتالی، عقربه ای، آنالوگ و لمسی. تنظیم کردن هر یک از آن‌ها قواعد خاص خود را دارد. از بین تمام این نوع ساعت‌ها، شاید پیچیده‌ترین تنظیمات ازآن ساعت‌های هوشمند لمسی باشد. برای تنظیم این نوع ساعت‌های هوشمند شما احتمالا به کمک فروشنده نیاز خواهید داشت. در حالت کلی تنظیمات همه آن‌ها به یک ‌شکل است، اما گاهی برخی از برندها به دلیل پیچیده‌تر کردن امکانات ساعت خود، تنظیمات متفاوتی دارند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به‌طورکلی به تنظیم ساعت مچی بپردازیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با امکانات و تنظیم ساعت مچی در حالت کلی

تمام ساعت‌های مچی از هر نوعی که باشند، نیاز به تنظیم دارند. البته امکانات هر ساعت مچی با ساعت دیگر متفاوت است. اما در حالت کلی ابتدایی‌ترین کاری که با خرید ساعت انجام می‌دهید، تنظیم زمان است. اگر ساعت‌تان امکاناتی مانند کرنومتر، تقویم، تایمر بیداری و غیره دارد، باید با آن‌ها آشنایی پیدا کنید. اما بهتر است بدانید که تنظیم ساعت مچی بستگی به نوع آن دارد. برای مثال تنظیم ساعت‌های دیجیتالی با ساعت‌های آنالوگ تفاوت بسیار زیادی دارد. ما در ادامه این مقاله انواع ساعت مچی را به‌طور جدا مورد بررسی قرار داده‌ایم.

نحوه تنظیم ساعت عقربه ای یا آنالوگ

قبل از اینکه بخواهیم شما را با تنظیم ساعت مچی عقربه ای یا آنالوگ آشنا کنیم، بهتر است بدانید که هنگام تنظیم کردن ساعت‌تان ابتدا آن را از دست خود خارج کنید. در غیر این صورت ممکن است به چرخنده‌ها و موتور ساعت خود آسیب وارد کنید. اما تنظیم کلی این نوع ساعت به این صورت است:

  • تنظیم زمان: برای تنظیم زمان این ساعت‌ها، کافی است تا پیچ کوک را به‌آرامی به بیرون بکشید و سپس با چرخاندن پیچ، زمان را تنظیم کنید. پس از پایان کار، پیچ را به داخل فشار دهید. در ساعت‌هایی که تقویم دارند، پیچ کوک را باید تا دومین کلیک بیرون بیاورید.
  • تنظیم تقویم: تنظیم تقویم، در ساعت‌های عقربه ای که تقویم دارند، بازهم با همین پیچ انجام می‌شود. در این نوع ساعت‌ها، پیچ کوک را تا اولین کلیک به سمت بیرون کشیده و با چرخاندن آن تقویم را تنظیم می‌کنید. پس از پایان کار پیچ را به داخل فشار دهید.

نحوه کوک و تنظیم تاریخ ساعت مچی آنالوگ رولکس

در قسمت قبل با تنظیم ساعت مچی آنالوگ یا عقربه ای آشنا شدید. پیچ کوک تنظیم‌کننده در ساعت‌های عقربه ای رولکس به‌صورت پیچ شده است. در این ساعت‌ها برای تنظیم کردن، باید پیچ را بچرخانید و بازکنید. تنظیم ساعت مچی رولکس در حالت کلی به این صورت است:

    • تنظیم زمان: چه ساعت رولکس شما بدون تقویم باشد و چه با تقویم، برای تنظیم زمان باید تا آخرین حد پیچ تنظیم را به بیرون بپیچانید. خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا زمانی که به زمان موردنظر خود برسید. در پایان پیچ را به حالت اولیه برگردانید.
    • تاریخ: پیچ تنظیم را تا اولین شیار به سمت بیرون بچرخانید. بازهم خلاف جهت عقربه‌های ساعت پیچ را چرخانده تا تاریخ تنظیم شود. در پایان پیچ را به حالت اولیه برگردانید.

 

  • نحوه تنظیم ساعت دیجیتالی یا کامپیوتری

    تنظیم ساعت مچی دیجیتالی یا کامپیوتری کمی پیچیده‌تر از ساعت مچی‌های عقربه ای ست. ابتدا باید به برند ساعت مچی‌تان دقت کنید و با توجه به نوع تنظیم شرکت تولیدکننده ساعتتان عمل کنید. اما در این قسمت به نکاتی که در مورد بیشتر ساعت‌های کامپیوتری عمل می‌کند، اشاره‌کرده‌ایم. قبل از هر کاری، ساعت را در حالت Time Mode قرار دهید و سپس این کارها را انجام دهید:

    • دکمه مربوط به تنظیمات ساعت، در سمت راست یا چپ ساعت قرار دارد که ب
    • ا توجه به برند متفاوت خواهد بود.
    • برای تنظیم ساعت، دکمه Set و یا Mode را روی ساعت خود پیدا کنید.
    • ابتدا به‌وسیله دکمه Mode ساعت را در حالت Time Mode قرار دهید.
    • زمانی که دکمه تنظیم را به‌طور تصادفی فشار می‌دهید، ساعت، دقیقه و یا ثانیه، به ترتیب شروع به چشمک زدن می‌کنند. هرکدام که چشمک‌زن باشند، ابتدا تنظیم خواهند شد.
    • در پایان، برای اعمال تغییرات، باید دکمهSet را فشار دهید.
    • زمانی که تغییرات را نهایی کنید، ساعتتان به‌طور خودکار از حالت Time Mode به حالت Normal Mode می‌رود.
    • دقت کنید که ساعت‌های دیجیتالی پیشرفته‌تر و جدیدتر، برای تنظیم دکمه‌های جداگانه مثل Reset، Adjust یا Set دارند.

    تنظیم کامل ساعت دیجیتالی برند پاسیو

    برند کاسیو یکی از برندهایی است که هر بار به امکانات ساعت

    • زمان: دکمه Mode را سه بار پشت سر هم باید فشار دهید تا بتوانید از تغییر ثانیه آغاز کنید. با زدن دکمه Reset تنظیم روی دقیقه می‌رود. همان‌طور ادامه دهید تا تنظیمات زمان کامل شود.
    • کرنومتر: ابتدا دکمه Mode را فشار دهید. در این حالت با فشار دادن دکمه Start، شمارشگر شروع به کار می‌کند. اگر همین دکمه را دوباره فشار دهید، شمارشگر می‌ایستد. با زدن دکمه Reset کرنومتر صفر خواهد شد و با زدن دکمه Mode، ساعت به حالت عادی برمی‌گردد.
    • آلارم: ابتدا دکمهMode را 2 بار پشت سرهم فشار دهید. در این حالت عدد مربوط به ساعت چشمک‌زن خواهد شد. پس از تنظیم آلارم، با زدن دکمه Reset می‌توانید آلارم را خاموش یا روشن کنید. اگر دکمه Mode را دوباره فشار دهید، از حالت تنظیم خارج‌شده و به حالت عادی برمی‌گردد. مچی‌های خود می‌افزاید. تنظیم کردن ساعت مچی کامپیوتری این برند نیز کاری تقریبا پیچیده است. البته بیشتر تنظیمات ساعت کامپیوتری کاسیو مانند بقیه ساعت‌های کامپیوتری است. اما برخی از این ساعت مچی‌ها دارای آلارم، کرنومتر و امکانات دیگری هستند. اما تنظیم کردن انواع امکانات ساعت مچی کاسیو به این صورت است:
    • نحوه تنظیم ساعت لمسی

      در بین همه ساعت‌های موجود، تنظیم ساعت مچی لمسی کار دشواری است و نیاز به آگاهی و بررسی کافی دارد. بار اولی که ساعت هوشمند لمسی خود را روشن می‌کنید، پس از انتخاب زبان، باید به بلوتوث گوشی خود وصل شوید. سپس با کمک برنامه Android Wear بسیاری از عملکردهای ساعت خود را به‌وسیله گوشی‌تان تحت کنترل داشته و این دو وسیله هوشمند را به یکدیگر متصل کنید. در مورد تنظیم این ساعت‌ها باید بگوییم که شاید در برندهای مختلف کمی تفاوت وجود داشته باشد، اما ما به حالت عمومی این تنظیمات اشاره‌کرده‌ایم:

      • برای تغییر ظاهر ساعت خود تنها کافی است انگشت خود را روی صفحه قرار داده و به سمت چپ و راست بکشید.
      • ساعت‌های هوشمند با صدا هم کار می‌کنند. برای فعال کردن دستور صوتی OK Google به بخش Settings و سپس Personalization مراجعه کنید. با این قابلیت شما می‌توانید بیشتر تنظیمات ساعت خود را انجام دهید.
      • برای تنظیم زمان، تنها کافی ست انگشت خود را به بالای صفحه بکشید و سپس وارد Setting شوید.
      • به‌طورکلی صفحه اصلی ساعتتان، زمان، تاریخ، میزان باتری، تعداد قدم‌ها و غیره را نشان می‌دهد. زمانی که برای چند ثانیه به آن دست نزنید، نور صفحه خاموش و یا کم می‌شود. تنها کافی ست برای فعال شدن صفحه انگشت‌تان را روی صفحه بالا بکشید.

      سوالات متداول تنظیم ساعت مچی دیجیتالی، لمسی و آنالوگ

      تنظیم ساعت مچی دیجیتالی، لمسی و یا آنالوگ نکات خاص خود را دارد که باید از آن‌ها آگاهی داشته باشید. در بین همه این ساعت‌ها، تنظیم ساعت‌های لمسی پیچیدگی خاص خود را دارد. البته معمولا فروشنده در این کار به شما کمک خواهد کرد. ما در این مقاله سعی کردیم به موارد کلی تنظیم این ساعت‌ها اشاره‌کنیم. در اینجا هم به برخی از پرتکرارترین سوالات شما در این زمینه پاسخ داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *